ویژگی فروشندگان حرفه‌ای بیمه عمر

مشاور فروش و فروشندگان حرفه‌ای کسانی هستند که هنر و دانش کافی برای توفیق در بازارهای رقابتی و پیچیده امروزی را دارا هستند. آن‌ها کم کم و نه به یکباره به مهارت و دانشی خود را مجهز کرده‌اند که رمز برتری آن‌ها نسبت به هم نوعانشان بوده است. خبر خوب این است که تمام ویژگی فروشندگان حرفه‌ای بیمه عمر اکتسابی و قابل یادگیری است.
شما نیز می‌توانید با مطالعه‌ی این مقاله و پیروی از مسیری که آن‌ها پیموده‌اند به این ویژگی‌های کلیدی فروشندگان حرفه‌ای دست یابید.

بارزترین ویژگی فروشندگان حرفه‌ای بیمه عمر

ده ویژگی فروشندگان حرفه‌ای بیمه عمر به شرح زیر است:

  1. قدرت برنامه‌ریزی
  2. تمرکز و توجه بالا
  3. یاد گیرنده دائمی
  4. اشراف و تسلط کامل بر محصول
  5. بیانِ گیرا و تسلط بر فنون مذاکره
  6. خویشتن دوستی و عشق به کار
  7. پویایی و انرژی بالا
  8. قدرت انعطاف‌پذیری
  9. جسارت و ریسک‌پذیری
  10. مسؤلیت‌پذیری

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

برنامه ریزی

1. قدرت برنامه‌ریزی

یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد فروشندگان حرفه‌ای این است که توانایی تعیین هدف و برنامه ریزی در جهت دستیابی به آن را دارند.
صبح آن‌ها با برنامه ریزی از روز قبل و حتی هفته قبل آغاز می‌شود.

آن‌ها دقیقا می‌دانند در ساعات مختلف روز چه  اقداماتی (همچون ورزش صبحگاهی، ریلکس کردن و مدیتیشن، مطالعه، برنامه ریزی برای ملاقات مشتری) و در چه بازه زمانی باید آن را انجام دهند. بنابراین زمان‌های هرز و پرت در کار آن‌ها به حداقل ممکن می‌رسد و با توجه و تمرکز بالا به مسیر خود ادامه می‌دهند. آن‌ها با رسیدن به هدف خود متوقف نمی‌شوند بلکه هدف جدیدی را خلق و دوباره برای  تحقق آن برنامه ریزی می‌کنند زیرا دوست ندارند که معمولی باقی بمانند.

2. تمرکز و توجه بالا

به واسطه‌ی قدرت برنامه ریزی خوبی که فروشندگان موفق دارند، میزان توجه و تمرکز آن‌ها نیز بسیار بالاست.
آن‌ها فقط و فقط به اهداف خود و چگونگی محقق کردن آن فکر می‌کنند. خود را درگیر کارهای پیش و پا افتاده و معمولی نمی‌کنند چون برای خود هدفی دارند.

فروشندگان و مشاوران فروش موفق به خوبی می‌دانند که‌ عدم تمرکز و کار عمیق یکی از دلایل مهم در پایین بودن فروش بیمه عمر می‌باشد. از این رو از هر عامل حواس پرت کن و بر هم زننده نظم و برنامه ریزی، دوری می‌کنند.

مذاکره

3. یاد گیرنده دائمی

یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت فروشندگان موفق این است که خود را همه چیزدان نمی‌دانند و معتقدند که همواره باید در حال آموختن و یادگیری باشند.
آن‌ها به خوبی می‌دانند برای محقق کردن اهداف و برنامه‌هایی که در پیش دارند نیازمند دانش و آگاهی بیشتری هستند و از این رو همواره خود را در مسیر یادگیری قرار می‌دهند.

اگر با آن‌ها آشنا باشید خواهید دید که خودروی آن‌ها تبدیل شده است به یک دانشگاه که در مسیر رفت و آمد به محل کار، محل مشتری و یا در مسیر برگشت به خانه به فایل‌های صوتی و آموزشی مختلف گوش می‌دهند و همین موضوع میزان توجه و تمرکز آنان را افزایش می‌دهد.

4. اشراف و تسلط کامل بر محصول

نتیجه‌ی یادگیری دائمی فروشندگان موفق باعث شده است تا از چنان تسلط و اشرافی بر محصول برخوردار باشند که در همان جملات نخست و در طرز برخورد اول‌شان، متوجه خواهید شد که تا چه اندازه حرفه‌ای هستند و به خوبی فروش بیمه عمر بر اساس خواسته مشتری را به پیش می‌برند به گونه‌ای که به شش چرای طلایی مشتری در خرید بیمه عمر پاسخ می‌دهند.

فرد شاد و پویا

5. بیان گیرا و تسلط بر فنون مذاکره

تمرین و تکرار سبب تسلط شما نیز خواهد شد همان طور که فروشندگان حرفه‌ای بیمه عمر نیز توانسته‌اند با تمرین و تکرار به گیرایی بیان خود بیفزایند و مذاکره کننده خوبی در فروش این محصول باشند، شما نیز می‌توانید به این مهارت دست یابید و مذاکره کننده‌ی حرفه‌ای در مسیر بازاریابی و فروش بیمه عمر باشید.

کافی است که همواره خود را در مسیر آموزش و یادگیری قرار دهید. برای این کار می‌توانید در دوره‌های آموزش بازاریابی فروش بیمه عمر که اصول و فنون مذاکره بخش جدائی ناپذیری از آن است شرکت کنید.

فروشندگان موفق، همچون وکلای کار کُشته به صفر تا صد جلسه ملاقات با مشتری مسلط هستند.
به گونه‌ای که میدانند از زمان سلام و احوال پرسی با مشتری تا بستن قرارداد چگونه با مشتری صحبت کنند و چگونه سناریوهای مختلف را به پیش ببرند.

6. خویشتن دوستی و عشق به کار

و باز هم یک ویژگی مثبت دیگر از فروشندگان فوق حرفه‌ای، ویژگی خویشتن دوستی است.
خویشتن دوستی یعنی اینکه چقدر خودمان را دوست داریم و در انجام کاری خودمان را قبول داریم.

فروشندگان موفق به واسطه اقدامات موثر و خوبی که در گذشته داشته‌اند همچون تعیین هدف و برنامه ریزی در جهت آن، غلبه بر تعلل و حفظ تمرکز و توجه، دانش‌پذیر بودن، تحمل سختی و چالش‌های مسیر، موفقیت‌های کوچک  و بزرگی را تجربه کرده‌اند و همین موضوع سبب افزایش اعتماد به نفس و خویشتن دوستی آن‌ها شده است. آن‌ها عاشق کاری که می‌کنند هستند و از فروش و مذاکره با مشتری لذت می‌برند.

دایره امن

7. پویایی و انرژی بالا

تعیین هدف، برنامه ریزی و تجربه‌ی طعم شیرین موفقیت سبب شده است که فروشندگان موفق همواره انسان‌هایی شاد، پر انرژی و پویا باشند.
به گونه‌ای که از هم نشینی با آن‌ها احساس خوشایندی خواهید داشت و تحریک خواهید شد که شبیه به آن‌ها شوید.

فقط حواس‌تان باشد که ابتدای خود را با انتهای آن‌ها و موقعیتی که هم اکنون در آن قرار دارند مقایسه نکنید زیرا سبب از بین رفتن انگیزه شما خواهد شد. به جای آن تلاش کنید که دلایل موفقیت‌شان و اینکه چگونه به این موفقیت‌ها رسیده‌اند را سوال کنید و با یادگیری از آن، آن‌ها را پیاده‌سازی کنید.

8. قدرت انعطاف‌پذیری

شاخصه و ویژگی دیگری که سبب جان سختی فروشندگان موفق شده است، قدرت انعطاف‌پذیری آن‌ها بوده است.
این افراد در برخورد با مشکلات و چالش‌های زندگی و کار زانوی غم بغل نمی‌گیرند بلکه از مشکل پیش آمده به عنوان فرصتی که خواهند توانست در آن خود را محک بزنند و بر خلاقیت خود بیفزایند بهره خواهند جست.

به خاطر همین ویژگی و قرار گیری در شرایط سخت میزان ذکاوت و قدرت و خلاقیت‌شان رشد یافته و عاملی برای حل مسئله و غلبه بر چالش‌های پیش رو و پیشی گرفتن از رقبای خود بوده است.

 

ویلیام گلاسر

9. جسارت و ریسک‌پذیری

قدرت انعطاف‌پذیری فروشندگان حرفه‌ای سبب شده است تا بردباری و به طَبَع آن خطرپذیری و خروج از دایره‌ی امن در وجود این افراد افزایش یابد.
این افراد به خوبی این موضوع را درک کرده‌اند که برای موفقیت و برای اینکه متفاوت از دیگران باشند باید خطر کنند و چالش‌های سخت مسیر موفقیت را تحمل کنند.

موفقیت، رشد و برتری که اکنون در کار و زندگی فروشندگان موفق شاهد هستیم به خاطر همین خطرپذیری و خروج از دایره امن بوده است. به قول ویلیام گلاسر از بزرگان حوزه روانشاسی که می‌گوید:

“هر تصمیمی مشکلات خاص خودش را دارد و این شما هستید که تصمیم می‌گیرید کدام مشکل را انتخاب کنید.”

10. مسئولیت‌پذیری

و در آخر با وجود تمام تلاش‌های فروشنده چنانچه به موفقیتی که شایسته آن است نرسد،  دیگران را مقصر ناکامی‌های خود نمی‌داند بلکه مسئولیت صد در صد ناکامی‌ها را فقط و فقط به خودش نسبت می‌دهد و از مقصر دانستن زمین و زمان، جامعه و دولت، همکاران و یا وضع بد اقتصادی خودداری می‌کند. به واسطه‌ی همین مسئولیت پذیری، فروشنده‌ی حرفه‌ای در صدد یافتن دلایل ناکامی‌ها، رفع اشکالات و بهبود شرایط پیش رو بر می‌آید و همین ویژگی عامل موفقیت او در زمانی نه چندان دور خواهد بود.

 

image_pdfدانلود PDF مقاله
0 پاسخ

پاسخ دهید

میخواهید به بحث بپیوندید؟
مشارکت رایگان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *